Elämäni portfolio lukiolaisen menneisyyden hahmottamiseksi ja tulevaisuuden suunnitteluun
Tavoite: Lukiolainen löytää voimavaroja menneisyydestään ja suunnittelee tulevaisuuttaan tavoitteidensa mukaisesti. Kehittää tietoista työskentelyään sekä vuorovaikutus- ja sosiaalisia taitojaan
Soveltuvuus: Ryhmän ohjaajan tunnilla orientoituminen työskentelyyn, psykologian tunnilla oman menneisyyden tarkastelun osio, opon tunnilla suunnittelee tulvaisuuttaan ja opiskeluaan lukiossa, terveystiedon tunnilla vertaisryhmätyöskentely.
Ryhmäkoko: Yksilötyö menneisyyden tarkastelussa ja tulevaisuuden suunnittelussa. Vertaisryhmässä (5 lukiolaista) tulevaisuuden suunnitelmien jakaminen.
Kesto: 1 oppitunti jokaiseen osioon
Ohje: Menetelmä ja materiaalit löytyy Innokylästä https://innokyla.fi/fi/toimintamalli/elamani-portfolio-menetelmana-ihmisen-menneisyyden-ja-tulevaisuuden-tarkastelussa
Tarvittavat tilat ja välineet: Luokkatila, Elämäni portofolio työkirja.
Tulostettava materiaali: Elämäni portfolio työkirja (sähköinen tai paperinen) löytyy Innokylästä https://innokyla.fi/fi/toimintamalli/elamani-portfolio-menetelmana-ihmisen-menneisyyden-ja-tulevaisuuden-tarkastelussa/kehittamisen-polku